en blogg som åter är i gång efter det värsta året i mitt liv. cancer... men nu efter allt elände e livet på väg mot det normala igen. läs om mina nya äventyr!

23 december 2008

de e bara så drygt allting...

oj va dålig jag blivit på o blogga. men har lixom inte riktigt haft lust o ork.

de händer massor nu angående cancermöget. har träffat onkologläkare o cytostaikaperonalen o tagit ekg. en grej ska opereas in mellan halsen o bröstet som cellgiftet ska sprutas in. jag ska först få två cellgifter i sex omg med tre veckors mellanrum. sen ska jag få ett annat cellgift i ett helt år. strålas ska de oxå göras. 25 ggr, 5 dar per vecka i fem veckor i sträck i lund.

jag ska åka o prova ut peruk eftersom man får de gratis. allt håret på skallen kommer o ju o lossna men ögonbryn o ögonfransar säger dom ska sitta kvar iaf. har ju klippt håret kort nu för o vänja mej vilket e ganska svårt. e ju van vid mitt långa, tjocka lite lockiga hår. menmen de kommer ju tibax.

e så mycket jag ska hit o dit nu så jag skulle behöva en sekreterare till o hålla reda på allt. sen känner man sej helt väck. trött o arg o absolut inget tålamod. va på så fruktansvärt humör i söndags men då kom ullis o hennes familj till räddning. med sej hade hon dessutom middag till flera dar!! tack ullis o co för att ni e så snälla.

fick även en trevlig julhälsning på balkongen av b1 o b2. tack så mycket! o sen ringer linda nästan var dag för o se så jag lever! o utan min syrra vet jag inte hur det skulle gått.

o sen hur snygg känner man sej på en skala lixom. e van vid o va smal o se skaplig ut med världens hårman o nu e man för tjock o korthårig o ser allmänt jävlig ut. urk.

men jag har iaf börjat ranta runt i slingan i skogen. jag o sis o alla dogsen 5 km flera dar i veckan, så om man fortsätter så måste väl nåt fläsk försvinna iaf!

ja god jul till alla iaf! hoppas ni får en fin o bra jul. kram anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hang in there, Anna! Efter julen går vi mot ljusare tider! KRAM/B1