en blogg som åter är i gång efter det värsta året i mitt liv. cancer... men nu efter allt elände e livet på väg mot det normala igen. läs om mina nya äventyr!

14 november 2008

fredag morgon på avdelning 2

jag har ju haft två dränage. ett från axeln, där dom tagit ut en massa lymfkörtlar, o ett från själva bröstet. dränaget från axeln tog jag bort igår vilket var en otrevlig upplevelse. slangen satt ju ganska långt in så jag kände o hörde när den åkte igenom kroppen. detta e de enda som gjort mej lite yr o illamående, annars mår jag precis som vanligt.

idag när läkaren kommer ska förhoppningsvis de andra dränaget bort o då ska även de stora bandaget av. läkaren sa åt mej igår att verkligen va med o titta hur såret ser ut. hm kommer nog o bli en smärre chock o antagligen kommer jag o bli svinlessen. men de e väl lika bra o se direkt så man kan vänja sej...

har alltid förut skojat om att jag haft hängpattar...hm kom på igår att fan dom va ju rätt snygga iaf! jaja jag har ju ett bröst kvar iaf...o vänta tills om ett år när bägge två ska fixas till. då ska ni få se på snygga boops.

de enda som oroar mej just nu e samma som innan, om cancereländet spridit sej. men jag e ju så stark i kroppen o i så god kondition så de ska jag väl kunna klara de med isf. bra att jag inte blivit av med allt fläsk heller för den delen. kan nog komma o behövas framöver.

nu ska jag invänta frukosten o fortsätta leka lite me min dator. satan vilken tur att jag haft den här alltså! finns ju inte så mkt o göra här...

bye for now

1 kommentar:

Anonym sa...

Läskigt med slnagar, men det kommer att gå bra ska du se!!!
kram