en blogg som åter är i gång efter det värsta året i mitt liv. cancer... men nu efter allt elände e livet på väg mot det normala igen. läs om mina nya äventyr!

23 oktober 2008

tillvarosförpestare

alltså jag blir så trööööött. va e de för folk man jobbar med? som får en o helt tappa lusten o va på jobbet? de e helt otroligt att vissa har förmågan o förpesta tillvaron ibland...jag tycker att vuxna människor borde ha viktigare saker o syssla med.

jag e ju nu inte den snabbaste på jobbet men måste man vara det? ja tydligen. för det ska nämligen kollas upp i närmsta detalj va de beror på att jag e långsam. det noteras direkt om jag svarar i min mobil, om jag öppnar ett brev osv. idag öppnade jag mitt lönebesked o fick direkt en pik att de skulle jag göra på min fritid så att jag ist kunde bli klar me de jag skulle i tid.

herregud ska vi ha en arbetsplats där man inte får göra någonting? ska man ha en videokamera o en gps på sig kanske så att man inte tar minsta lilla snedsteg? ja man börjar ta mej fan undra. snacka om att min dag blev sabbad iaf. o grejen e den att jag accepterar inte att bli trampad på. speciellt inte av obildade karlar som inte vet halv sju. nä, så länge jag inte har gjort nåt står jag upp för mej själv.

nä jag vet de e ju inget o bry sej om men jag vägrar ta emot skit. så de så.

Inga kommentarer: